http://www.ottolina.gr/  Εκτυπωτικο Κέντρο Παλλήνης

Ξεκίνησαν τα όργανα: Προσφυγή του Δημητρίου Καρκούλια, ανεξάρτητου δημοτικού συμβούλου του Δήμου Παλλήνης ,ενώπιον του γ.γ της αποκεντρωμένης διοίκησης Αττικής

      
Διαβάστε όλη την προσφυγή
 ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ κ. Γ.Γ. ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
                                                          ΠΡΟΣΦΥΓΗ

Δημητρίου  Αθανασίου Καρκούλια  Δικηγόρου ,  ανεξάρτητου δημοτικού συμβούλου του Δήμου Παλλήνης Αττικής οδός Πάρνωνα 15 Γέρακας.(τηλ.6977427420-2114064377)

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ
1.Της με αριθμό 398/7-12-2017 αποφάσεως  του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Παλλήνης Αττικής  (ΑΔΑ:Ω4Π0ΩΞΚ-ΒΞΤ), με θέμα « Λήψη απόφασης για την έγκριση του  Τεχνικού Πραγράμματος Δήμου Παλλήνης έτους 2018»
2.Της με αριθμό 438/12-12-2017 αποφάσεως του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Παλλήνης(ΑΔΑ:7ΣΧΕΩΞΚ-Ν31) με θέμα  « Λήψη απόφασης για  ψήφιση του  Προϋπολογισμού Δήμου Παλλήνης οικονομικού  έτους 2018»
…………………………………………………………………………………………..
Προσφεύγω ενώπιον Σας και ζητώ την ακύρωση των άνω προβαλλομένων αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Παλλήνης Αττικής, για τους παρακάτω νόμιμους, βάσιμους και αληθινούς λόγους.
1.ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ.
Ο ν.3852/2010 (Α’87) ορίζει, στο άρθρο 227 ότι «1.α. Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των δήμων για λόγους νομιμότητας μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφ’ ότου έλαβε γνώση αυτής. 2. Ο Ελεγκτής Νομιμότητας αποφαίνεται επί της προσφυγής…3. Η άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση ενδίκων βοηθημάτων ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων…», στο άρθρο 238 ότι «1.Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων κατά τα άρθρα….227 του παρόντος ασκείται από το Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του ΚΔΚ….2.
2. ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ.
Στο άρθρο 4 του ν. 3861/2010 (Φ.Ε.Κ. 112Α/13.7.2010)  «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των  κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο  «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις.» υπό τον τίτλο  «Ισχύς των πράξεων», ορίζονται τα ακόλουθα: «1. Οι πράξεις που αναφέρονται στο άρθρο 2, όταν είναι κατά νόμο  δημοσιευτέες, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ισχύουν από τη δημοσίευση τους,  εκτός αν ορίζεται διαφορετικά. 2. Με εξαίρεση τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, οι λοιπές πράξεις του άρθρου 2  αναρτώνται στο διαδίκτυο κατά τα οριζόμενα στον παρόντα νόμο και ισχύουν από την ανάρτηση  τους. (η παρ.2 αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ. 4 του άρθρου 23 του Ν.4210/2013  ΦΕΚ  254Α/ 21.11.2013). Οι πράξεις που είναι αναρτημένες στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως  6 του παρόντος νόμου, με εξαίρεση τις πράξεις της παραγράφου 1 του παρόντος, εξαιρούνται από  τις ρυθμίσεις των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 16 του ν. 3345/2005, όπως αυτές  αντικατέστησαν τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999, και  μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς επικύρωση. Αρκεί η επίκληση του ΑΔΑ για την αυτεπάγγελτη  αναζήτηση των αναρτημένων πράξεων τόσο κατά τη διεκπεραίωση υποθέσεων των διοικούμενων  όσο και κατά την επικοινωνία μεταξύ φορέων. (η παρ.5 προστέθηκε με τη παρ. 5 του άρθρου 23 του Ν.4210/2013  ΦΕΚ Α 254 21.11.2013)». Οι δύο  προσβαλλόμενες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο την 7.11.2017 οπότε και έλαβα πλήρη γνώση αυτών και του περιεχομένου τους. Συνεπώς η υπό κρίση προσφυγή ασκείται εμπρόθεσμα.
3. ΕΝΝΟΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΝΤΟΣ.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 227 του Ν.3852/2010, ορίζεται ρητώς ότι μόνο όποιος έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλλει τις αποφάσεις των συλλογικών και μονομελών οργάνων των ΟΤΑ. Το έννομο συμφέρον του προσφεύγοντος είναι προϋπόθεση του παραδεκτού της προσφυγής, πρέπει δε να είναι προσωπικό, άμεσο (να συνδέει δηλαδή απευθείας τον προσφεύγοντα με την βλάβη που υφίσταται από την προσβαλλόμενη πράξη) και ενεστός (τόσο κατά το χρόνο λήψεως της αποφάσεως, όσο και κατά το χρόνο ασκήσεως της προσφυγής και συζητήσεως αυτής), η δε εκ της προσβαλλομένης πράξεως βλάβη πρέπει να έχει επέλθει ή να είναι λογικά αναπόφευκτη (Ολ. Σ.τ.Ε. 1002/2007).

4.ΛΟΓΟΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ.
α) Tην  4-12-2017 η Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου με το υπ αριθ. πρωτ.48618 έγγραφό της  διαβιβάζει την υπ αριθ. 001/2017 ομόφωνη απόφασή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου προς έγκριση –ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος έτους 2018.
 Με την υπ. αριθ.398/ 7-12-2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παλλήνης(μετά 4 ημέρες) κατά πλειοψηφία  εγκρίθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Παλλήνης  δια το έτος 2018.
β) Εν συνεχεία την 12-12-2017 η οικονομική επιτροπή του Δήμου  κατήρτησε το σχέδιο  προϋπολογισμού του έτους 2018 με τις 649/12-12-2017 και 650/12-12-2017 αποφάσεις της αντίστοιχα και αυθημερόν εψηφίσθη κατά πλειοψηφία ο προϋπολογισμός με την  υπ. αριθμ.438/12-12-2017 του ΔΣ.
Με το άρθρο 76 του Ν.3852/10 ορίζεται ότι:
«1. Στους δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) κατοίκους συγκροτείται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των μελών του και εκδίδεται εντός δύο (2) μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών, δημοτική επιτροπή διαβούλευσης ως όργανο με συμβουλευτικές αρμοδιότητες.
Η διάρκεια της θητείας της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης δεν υπερβαίνει τα δυόμιση έτη. Δημοτική επιτροπή διαβούλευσης μπορεί να συγκροτηθεί και σε μικρότερους δήμους, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης αποτελείται από εκπροσώπους των φορέων της τοπικής κοινωνίας……………………………………..
2.Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης:
α) Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου………….
3.Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της, υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης και τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες για άλλα θέματα που εισάγονται προς συζήτηση…….
O Δήμος  την 27-10 -2017 απηύθυνε πρόσκληση για συγκρότηση της Επιτροπής Διαβούλευσης καθόσον η θητεία της προηγουμένης είχε λήξει τουλάχιστον 3 μήνες και παρανόμως δεν υφίστατο μέχρις τότε  νέα.
Μετά ένα μήνα την 28-11-2017 συγκροτήθηκε  η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης Δήμου Παλλήνης .
Η άνω Επιτροπή Διαβούλευσης ουδέποτε προσεκλήθη να συνεδριάσει κατά παράβαση της παρ.3 του αρθρ.76 του Ν.3852/2010  προκειμένου να γνωμοδοτήσει δια το Τεχνικό Πρόγραμμα και τον Προϋπολογισμό του Δήμου Παλλήνης.
Ούτε στην ιστοσελίδα του Δήμου ανακοινώθηκε  σχετική πρόσκληση.
4.Η απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής  το προσχέδιο του τεχνικού προγράμματος και το σχέδιο του προυπολογισμού  έπρεπε να  αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Δήμου και να εισαχθούν για την σχετική γνωμοδότηση στην επιτροπή διαβούλευσης του Δήμου, ενέργειες οι οποίες δεν έγιναν  με υπαιτιότητα της διοίκησης του Δήμου καθόσον  δεν συνεστήθη και δεν συνεκλήθη  εμπρόθεσμα η επιτροπή  διαβούλευσης του Δήμου.
Επειδή  παρεβιάσθησαν οι διατάξεις του άρθρου 76  του Ν. 3852/2010 και ειδικότερα   η παρ.2. α και η παρ. 3 με υπαιτιότητα της διοίκησης  του Δήμου.
Επειδή  παρανόμως αφαιρέθη από την επιτροπή διαβούλευσης το δικαίωμα της   ενημερώσεώς της και της  έγκαιρης γνωμοδότησής της επι του τεχνικού προγράμματος και του Προυπολογισμού του Δήμου, καθόσον η επιτροπή συγκροτήθηκε   καθυστερημένα  την 28-11-2017, η εκτελεστική επιτροπή έστειλε την αποφασή της στο ΔΣ του Δήμου την 4-12-2017 ,  την 7-12-2017 ενεκρίθη και εψηφίσθη το Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου κατά πλειοψηφία από το ΔΣ , και την 12-12-2017 εψηφίσθη  ο προϋπολογισμός σε χρόνους που απέκλεισαν την σύγκληση της άνω επιτροπής ενώ οι άλλοι δήμοι είχαν προβεί στις νόμιμες διαδικασίες  από τον μήνα Ιούνιο και εφεξής.Η μη ανάρτηση του σχεδίου  του τεχνικού προγράμματος  και του προυπολογισμού στην ιστοσελίδα  του δήμου και η μη γνωμοδότηση της ανω επιτροπής επι  αυτών απέκλεισαν την δημοσιότητα καταστώντας τις  άνω προσβαλλόμενες  παράνομες.

                                  Για τους παραπάνω λόγους  
              Προσφεύγοντας νόμιμα και εμπρόθεσμα ενώπιόν Σας 
                                               ΖΗΤΩ  
άμεσα την ακύρωση των προσβαλλομένων αποφάσεων  και την αποκατάσταση της εννόμου τάξεως.
Προσκομιζόμενα έγγραφα:
α).Οι προσβαλλόμενες υπ. αρ.398/2017 και 438/2017 αποφάσεις,(σχετ1,2)
β)Η  με αρ.πρωτ.48613/4-12-2017 εισήγηση της εκτελεστικής επιτροπής η οποία και δεν αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του δήμου  με το προσχέδιο  του τεχνικού προγράμματος  για διαβούλευση (σχετ.3).
γ)Η από 27-102017 πρόσκληση συμμετοχής στην επιτροπή διαβούλευσης του Δήμου Παλλήνης(σχετ.4).
δ)Η  με αρ.385/28-11-2017  απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Παλλήνης περί συγκρότησης σε σώμα της επιτροπής διαβούλευσης (σχετ5).
ε)Πέντε προσκλήσεις δήμων προς τα μέλη των δημοτικών  επιτροπών διαβούλευσης  αντίστοιχα όπου καλούνται εμπρόθεσμα να γνωμοδοτήσουν  επι του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού του δήμου τους.(σχετ. 6).
στ)Σχετικές αποφάσεις των Δήμων Μαρκοπούλου και Λέσβου  στις οποίες παρουσιάζεται η νόμιμη διαδικασία  σχετικά με την ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος ενός Δήμου(σχετ.7,8).
ζ)Σχετικά  αντίγραφα από την σελίδα της διαύγειας του δήμου στην οποία εμφαίνεται ότι η  πρώτη προσβαλλομένη απόφαση εδημοσιεύθη την 15-12-2017 και η δεύτερη την18-12-2017 για το εμπρόθεσμο της προσφυγής μου (σχετ.9,10).
                                                                              Γέρακας 20-12-2017

                                                                              Με τιμή ο προσφεύγων