http://www.ottolina.gr/  Εκτυπωτικο Κέντρο Παλλήνης

Γράφει η Λυγερή Ζωχιού :Σχετικά με τον διορισμό ψυχολόγων στα σχολεία της Παλλήνης


Σχολείο, τάξη, μαθητές, καθηγητές, δάσκαλοι, έννοιες και φιγούρες οικείες σε όλους μας καθώς ανατρέχουμε στις σχολικές μας μνήμες.

Ανατρέχοντας στις δικές μου σχολικές μνήμες όμως μάταια αναζήτησα  την φιγούρα, την ύπαρξη ή έστω την έννοια του σχολικού ψυχολόγου.
Και πώς να έχω μνήμες σχετικές άλλωστε, αφού στο σχολείο των δικών μου χρόνων οι έννοιες σχολείο, τάξεις, συμμαθητές, δάσκαλοι είχαν ένα διαφορετικό  περιεχόμενο και διάσταση και η έννοια σχολικός ψυχολόγος δεν είχε ακόμα αναφερθεί.
Τα χρόνια βέβαια πέρασαν, αυτή είναι και η δουλειά τους άλλωστε.
Kάποια μέρα, μητέρα πια, τα βήματά μου με έφεραν σε χώρους σχολικούς ξανά.
Τώρα πια όμως ως μέλος Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
Δεν άργησα τότε να καταλάβω πως η νέα πραγματικότητα που εν τω μεταξύ είχε δημιουργηθεί στα σχολεία λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης καθώς και των διαφορετικών κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών ήταν που καθόριζε πια την αναγκαιότητα ύπαρξης νέων θεσμών.
Ένα διαφορετικό σχολείο με νέες ανάγκες αποζητούσε νέες λύσεις.
H έννοια του σχολικού ψυχολόγου ήταν που τότε, στα μάτια μου, έκανε την παρουσία της αισθητή και όσο ποτέ αναγκαία.

Με επιστολές μου (6/5/2018 και 1/10/2018) και κοινοποιήσεις σε αρμόδιους φορείς  διατύπωνα την ανησυχία μου, τις απόψεις μου και τις προτάσεις μου για τα προβλήματα που παρατηρούνται στην σχολική κοινότητα. Πάγιο αίτημά μου ήταν πάντα η συλλογική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Με χαρά  λοιπόν είδα προσφάτως πως αποφασίστηκε ο διορισμός ψυχολόγων σε σχολεία όλης της Ελλάδος και της περιοχής μας.
Σε πολύ λίγο όμως η χαρά αυτή μετριάστηκε καθώς παρατήρησα πως ο αριθμός των σχολείων που επιλέχθηκαν ήταν περιορισμένος.
Σε σύνολο 16 Δημοτικών σχολείων, 7 Γυμνασίων και 5 Λυκείων
Του Καλλικρατικού μας δήμου η επιλογή των 3 Δημοτικών σχολείων από τα 7 της Παλλήνης και των 8 από τα 8 Δημοτικά σχολεία του Γέρακα (!) εξαιρώντας Γυμνάσια και Λύκεια καθώς και τα σχολεία  της κοινότητας της Ανθούσας, αναρωτήθηκα αν  μπορεί να είναι μια καλή και σωστή απόφαση.
Μόνο σαν πρόγραμμα πιλότο θα μπορούσε  να το αντιληφθεί κανείς  και να αναμένει  σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα την κάλυψη και των υπολοίπων σχολικών μονάδων.
H ανάγκη ύπαρξης σχολικού ψυχολόγου στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας αλλά και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μάλιστα σε καθημερινή βάση κι όχι επιλεκτικά, μια ημέρα την εβδομάδα όπως έχει αποφασιστεί, θεωρώ πως θα αποτελούσε μια ορθότερη και πιο ολοκληρωμένη απόφαση.
Οποιαδήποτε κίνηση αποσκοπεί στην επίλυση προβλημάτων ανθρώπινων συμπεριφορών είναι καθοριστική για τους ανθρώπους που αφορά πόσο μάλλον όταν αφορά  παιδιά στο σχολικό περιβάλλον και με τις σύγχρονες ευρύτερα  δυσμενείς κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες.

Πρέπει λοιπόν να είναι αποτέλεσμα ενός εκτεταμένου διαλόγου ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς για επαρκές χρονικό διάστημα κάτι που όσον αφορά εμένα το θεωρούσα εξαιρετικά αναγκαίο - προσωπικά το είχα αιτηθεί -αλλά απ’ όσο δύναμαι να γνωρίζω, δυστυχώς, δεν πραγματοποιήθηκε.
Σίγουρα έγινε ένα θετικό βήμα αλλά πολλά πιστεύω πρέπει να γίνουν ακόμα για να μιλάμε για μια ολοκληρωμένη και σωστή αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η βοήθεια των ανθρώπων που εμπλεκόμαστε στις σχολικές κοινότητες θεωρώ πως θα έπρεπε να ζητηθεί και θα ήταν ουσιαστικά καθοριστική και χρήσιμη και δεν θα πάψει να αποτελεί ένα δικό μου ζητούμενο.
Τα ζητήματα της παιδείας αναμφίβολα είναι πολύ σημαντικά και πρέπει να τους αφιερώνεται χρόνος και να υπάρχει ουσιαστική διάθεση επίλυσης για να μην υποθηκεύουμε το μέλλον που αποτελούν τα παιδιά μας, αλλά να φτιάχνουμε στέρεες βάσεις γι’ αυτό.
Λυγερή Ζωχιού
(Κοινωνιολόγος – Καθηγ. Αγγλικών)
Κάτοικος Παλλήνης

(Όποιος ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για τις προσπάθειές μου σχετικά με το θέμα παρακαλώ να ζητήσει τα στοιχεία επικοινωνίας μου απ’ το News Παλλήνης)